冰菓雪喵团

こちらは猫ではなくぬこだ☆
蒼空がすきのゆきみとでした(❤︎.*´꒳`)
每日三省吾自身,今天翻译什么,明天翻译什么,还有什么没翻译=w=
译者之路探究求索,惟愿不改初心❤
七期、出发ฅ( ̳• ·̫ • ̳ฅ)にゃ♡

Every Breath You Take - The Police

【歌词翻译】Every Breath You Take – the Police(百日翻译DAY 97)


sigh,歌者那个傻瓜……只听着这歌词,就明白根本不是什么“跟踪狂之歌”啊。字里行间好像都写着,请求你,回想我们在一起的曾经,然后希望能破镜重圆(可是,有些事情过去了就是过去了呢,对吧?)

Every breath you take

Every move you make

Every bond you break

Every step you take

I'll be watching you.


你的每一次呼吸

你的一举一动

你每一次摆脱的羁绊

你踏出的每一步

我都会注视着你


Every single day

Every word you say

Every game you play

Every night you stay

I'll be watching you.


每一天每一日

你说出的一言一语

你玩弄的所有小伎俩

你度过的所有夜晚

我都会注视着你


Oh can't you see

You belong to me?

How my poor heart aches with every step you take.


难道你还不懂

你是属于我的

你的一举一动 都令我的心好痛


Every move you make

Every vow you break

Every smile you fake

Every claim you stake

I'll be watching you.


你的一举一动

你打破的所有誓言

你的每一声假笑

你每个任性的要求

我都会注视着你


Since you've gone I've been lost without a trace.

I dream at night, I can only see your face.

I look around but it's you I can't replace.

I feel so cold, and I long for your embrace.

I keep crying baby, baby, please...


自从你离去 找不到你的踪迹的我陷入了迷茫

每夜的梦里 我只能看到你的面容

我茫然四顾 但你无可取代

我感觉好冷 我想念你的拥抱

我一直 哭泣 亲爱的 请求你…


Oh can't you see

You belong to me?

How my poor heart aches with every step you take.


难道你还不懂

你是属于我的

你的一举一动 都令我的心好痛


Every move you make

Every vow you break

Every smile you fake

Every claim you stake

I'll be watching you.


你的一举一动

你打破的所有誓言

你的每一声假笑

你每个任性的要求

我都会注视着你


Every move you make

Every step you take

I'll be watching you...


你的一举一动

你踏出的每一步

我都会注视着你


I'll be watching you


我都会注视着你


[Background:]

Every breath you take

Every move you make

Every bond you break

Every step you take

I'll be watching you.


你的每一次呼吸

你的一举一动

你每一次摆脱的羁绊

你踏出的每一步

我都会注视着你


Every single day

Every word you say

Every game you play

Every night you stay

I'll be watching you.


每一天每一日

你说出的一言一语

你玩弄的所有小伎俩

你度过的所有夜晚

我都会注视着你


Every move you make

Every vow you break

Every smile you fake

Every claim you stake

I'll be watching you.


你的一举一动

你打破的所有誓言

你的每一声假笑

你每个任性的要求

我都会注视着你


Every single day

Every word you say

Every game you play

Every night you stay

I'll be watching you


每一天每一日

你说出的一言一语

你玩弄的所有小伎俩

你度过的所有夜晚

我都会注视着你


Every breath you take

Every move you make

Every bond you break

Every step you take

I'll be watching you.


你的每一次呼吸

你的一举一动

你每一次摆脱的羁绊

你踏出的每一步

我都会注视着你


SONGWRITER: Gordon Sumner



接前言,可是,关键在于,对一个人来说贵重而温暖的回忆,对另一个人来说,可能就是忘了也无所谓的琐事,真相总是直白而残酷呢(微笑


评论
热度(1)

© 冰菓雪喵团 | Powered by LOFTER