冰菓雪喵团

こちらは猫ではなくぬこだ☆
蒼空がすきのゆきみとでした(❤︎.*´꒳`)
每日三省吾自身,今天翻译什么,明天翻译什么,还有什么没翻译=w=
译者之路探究求索,惟愿不改初心❤
七期、出发ฅ( ̳• ·̫ • ̳ฅ)にゃ♡

key to my heart - 倉木麻衣

【歌词翻译】Key to my heart - 仓木麻衣(百日翻译DAY 089)


写在前面:今天选了一首怀念的歌,宿命传说2主题曲,打开心门的钥匙。(虽然我最喜欢的还是初代的幻想传说啦~)

ATTENTION:禁转!请自行开贴并注明译者出处,谢谢^_^

作词:仓木麻衣

作曲:大野爱果

编曲:Cybersound/德永晓人


I close my eyes and

遥か远くに见える空

限りない梦を诘め込んで 今旅立つ

Winter or Spring Summer or Fall

気付かずに 不安を隠してた


我合上双眼

一望无际的青空

无尽的梦想亦在其中 就要踏上旅途

冬春夏秋

不知不觉地 藏起心中的不安


Won't you take me in your heart

交わす言叶 暗い道 照らす

You will always have the key to my heart

通り雨が 优しさに変わる


你会令我进入你心中吗

交流的言语 照亮 黑暗的道路

你永远都持有进入我心的钥匙

骤然降下的雨 变得轻柔起来


ねぇ 悲しみがあるから 强くなれる

君と行くよ 明日への果てしない旅


呐 因为感觉悲伤之故 才会变得更坚强

我会与你同行 走上明日未知的旅途


Won't you take me in your heart

I only I only want to be with you

You will always have the key to my heart

I only I only want to be with you


你会令我进入你心中吗

我只希望与你在一起

你永远都持有进入我心的钥匙

我只希望与你在一起


Baby you're the key to me

Open up and you will see

I'll always be right there

You know I will, and you know care

Don't need a fancy car

I like you just the way you are

You know it's plain to see

That you're the only one for me


亲爱的 你为我之钥匙

打开心扉 你就会发现

我总会在这里

我知道我会的 你明了关爱

并不需要梦幻的车

我就喜欢这样的你

我知道一切都自然而然

你就是我的唯一


Won't you take me in your heart

I only only want to be with you


你会令我进入你心中吗

我只希望与你在一起


Won't you take me in your heart

I only only want to be with you

You will always have the key to my heart

I only only want to be with you


你会令我进入你心中吗

我只希望与你在一起

你永远都持有进入我心的钥匙

我只希望与你在一起


评论
热度(3)

© 冰菓雪喵团 | Powered by LOFTER