冰菓雪喵团

こちらは猫ではなくぬこだ☆
蒼空がすきのゆきみとでした(❤︎.*´꒳`)
每日三省吾自身,今天翻译什么,明天翻译什么,还有什么没翻译=w=
译者之路探究求索,惟愿不改初心❤
七期、出发ฅ( ̳• ·̫ • ̳ฅ)にゃ♡

Salvation - Gabrielle Aplin

【歌词翻译】Salvation - Gabrielle Aplin(百日翻译DAY 28)


是很美的歌曲,感觉自己的翻译不太好……有机会再修修【趴下


Salvation


You are the avalanche

One world away

My make believing

While I'm wide awake


你如雪崩般袭来
来自异世界
正如我全然清醒时
那确切的幻想

Just a trick of light

To bring me back around again

Those wild eyes

A psychedelic silhouette


只是一点点的闪光
就能带我回到现实
迷离的双目
幻象般的剪影


I never meant to fall for you but I

Was buried underneath and

All that I could see was white

My salvation

My, my

My salvation

My, my


我从未想过我会沦陷于你
但我却早已深陷其中
眼前一片空茫
你是我的救赎
我的 我的
我的救赎
我的 我的

Oh

 

You are the snowstorm

I'm purified

The darkest fairytale

In the dead of night


你如暴风雪般袭来
净化了我
正如夜色将尽之时
那无比真实的童话

Let the band play out

As I'm making my way home again

Glorious we transcend

Into a psychedelic silhouette


就让乐队继续演奏
因我又要踏上归家之路
我们所走过的那些荣光
已化为幻象中的剪影

I never meant to fall for you but I

Was buried underneath and

All that I could see was white

My salvation

My, my

My salvation

My, my

My salvation

My, my

My salvation

My, my


我从未想过我会沦陷于你
但我却早已深陷其中
眼前一片空茫
你是我的救赎
我的 我的
我的救赎
我的 我的
我的救赎
我的 我的
我的救赎
我的…救赎

Oh, oh, oh

 

My salvation

My, my

My salvation

My, my

My salvation

My, my

My salvation

My, my

你是我的救赎
我的 我的
我的救赎
我的 我的
我的救赎
我的 我的
我的救赎
我的…救赎

Songwriters

GABRIELLE APLIN, JOEL LASLETT POT


好困……


评论
热度(3)

© 冰菓雪喵团 | Powered by LOFTER