冰菓雪喵团

こちらは猫ではなくぬこだ☆
蒼空がすきのゆきみとでした(❤︎.*´꒳`)
每日三省吾自身,今天翻译什么,明天翻译什么,还有什么没翻译=w=
译者之路探究求索,惟愿不改初心❤
七期、出发ฅ( ̳• ·̫ • ̳ฅ)にゃ♡

Cells - The Servant

【歌词翻译】Cells - The Servant(百日翻译DAY 71)


最后一段有点不确定,但我可以肯定多半不是蜂窝的意思……【死了好多脑细胞,趴下


It'll all click when the mortgage clears

All our fears will disappear

Now you go to bed

I'm staying here

I've got another level that I want toclear

My skin feels like orange peel

My eyes have been vacuum-sealed

My organs move like a squirm of eels

We should be more adventurous with ourmeals

卖身契偿清一切都会雨过天晴
我们的恐惧都会清场
你入睡的现在
我留在这里
升职了 可我却想逃离
我的皮肤粗粝的像橘子皮
双眼无神的像个真空包装
内脏像滑溜的鳗鱼一样蠕动不止
也许我们用餐时该更有冒险精神点

They annoy me those who employ me

They could destroy me

They should enjoy me

We eat chinese off our knees

And look for each other in the TV screen

我的雇主真令我抓狂
他们真会让我崩溃的
他们本应取悦我的
我们把中餐放在膝上吃
在电视银屏上寻觅对方的身影

The sun goes up and the sun goes down

I drag myself into the town

All I do I want to do with you

Everyday I'm at my desk

At my desk I'm like the rest

All I do I want to do with you

日升日又落
我拖着自己走入城市
我只想像你一样随心所欲
每日我枯坐办公桌
在我桌子边 感觉自己纯属多余
我只想像你一样随心所欲

On the city's skin they move on mass

Like a rash on the back of a manky cat

Now in I go like a fool

I can't resist dipping in the pool

I watch them watch me I watch them too

Across the street across the room

I dress myself like a charcoal sketch

My eyes are brown and my hair's a mess

城市地表上人们熙来攘往
像脏乱猫背上的疹子
现在我像个傻子一样走了进来
情不自禁的沉沦了这个大染缸里
我看见他们在看我 而我也在看他们
穿梭于过道 穿行于房间
我打扮得像个炭笔素描画
眼神阴郁 头发乱糟糟的

They annoy me those who employ me

They could destroy me

They should enjoy me

We eat chinese off our knees

And look for each other in the TV screen


我的雇主真令我抓狂
他们真会让我崩溃的
他们本应取悦我的
我们把中餐放在膝上吃
在电视银屏上寻觅对方的身影

The sun goes up and the sun goes down

I drag myself into the town

All I do I want to do with you

Everyday I'm at my desk

At my desk I'm like the rest

All I do I want to do with you

The sun goes up..


日升日又落
我拖着自己走入城市
我只想像你一样随心所欲
每日我枯坐办公桌
在我桌子边 感觉自己纯属多余
我只想像你一样随心所欲
太阳照样升起……

The cells I am at the moment will soon die

But I will be here

Oh I'll still be here

The cells I am at the moment will soon die

But I will be here

Oh I'll still be here


我此刻携带的细胞会很快消亡
但我还在这里
哦我仍在这里
我此刻携带的细胞会很快消亡
但我还在这里
哦我仍在这里

The sun goes up…


太阳照样升起……

Everyday everyday everyday...

一天又一天……


评论
热度(1)

© 冰菓雪喵团 | Powered by LOFTER