冰菓雪喵团

こちらは猫ではなくぬこだ☆
蒼空がすきのゆきみとでした(❤︎.*´꒳`)
每日三省吾自身,今天翻译什么,明天翻译什么,还有什么没翻译=w=
译者之路探究求索,惟愿不改初心❤
七期、出发ฅ( ̳• ·̫ • ̳ฅ)にゃ♡

Goldfish - Kate walsh

【歌词翻译】Goldfish – Kate Walsh(百日翻译DAY 049)


*感谢 @绪灯 推荐歌手,先随便选了一首歌试着翻译了一下~


写在前面:重新再来,也许只是需要……一个契机,和多一点点的勇气^_^

ATTENTION:禁转。可采取自行开贴并注明译者出处的方式❤

If I could leave this town I'd bold

Enjoying the lost and found and start all over

I crib the open road like birds in summer

A chance to break the mold is all that I'm after


若我可以离镇他去

我要尽情品味所失及所得 重头再来

我注视着开阔的大道 像一只夏日的飞鸟

打破常规的契机是我唯一所愿


Can you offer anything, doctor?

Help me start again

Moving forward without awkward moves

And I would be brave


医生啊 你可否助我一臂之力?

助我重头再来

令我可以不再笨拙的继续前行

而我会勇敢面对


And I could leave this goldfish sea

And I could start to believe in me

And after the sun the rain would fall

And I wouldn't mind at all


于是我可以离开这个金鱼缸

于是我会变得自信起来

太阳之后 雨会落下

而我毫不在意


And if I could just escape this body

I know I wouldn't fake for just anybody

I claw my heart for you and keep it until I was okay

With what I do that's all that I'm after


若我可以逃离这个躯壳

我知我不会假面示人

我把我的心捧给你 为我留存 直到我一切都好

我之所作所为 即是我的祈求


Can you offer me anything, doctor?

Help me to start again

Moving forward without awkward moves

And I would be brave


医生啊 你可否助我一臂之力?

助我重头再来

令我可以不再笨拙的继续前行

而我会勇敢面对


And I could leave this goldfish sea

And I could start to believe in me

And after the sun the rain would fall

And I wouldn't mind at all

No, I wouldn't mind at all


于是我可以离开这个金鱼缸

于是我会变得自信起来

太阳之后 雨会落下

而我毫不在意

不 我毫不在意


Songwriters

KATE WALSH


评论
热度(5)

© 冰菓雪喵团 | Powered by LOFTER