冰菓雪喵团

こちらは猫ではなくぬこだ☆
蒼空がすきのゆきみとでした(❤︎.*´꒳`)
每日三省吾自身,今天翻译什么,明天翻译什么,还有什么没翻译=w=
译者之路探究求索,惟愿不改初心❤
七期、出发ฅ( ̳• ·̫ • ̳ฅ)にゃ♡

Somewhere Out There - James Horner

【歌词翻译】Somewhere Out There - Linda Ronstadt & James Ingram(百日翻译DAY 068)

*感谢可爱的小安星星Antares推歌(づ ̄3 ̄)づ╭❤~

写在前面:相互的想念,是一种力量❤

ATTENTION:禁转禁转禁转!请自行开贴并注明译者出处,谢谢^_^

Somewhere out there,

Beneath the pale moonlight,

Someone's thinking of me,

And loving me tonight.


于彼方的某地

在暗淡的月光下

有人在想念我

今晚会以爱守护我


Somewhere out there,

Someone's saying a prayer,

That we'll find one another,

In that big somewhere out there.


于彼方的某地

有人在祈愿

我们会在另一个

广阔之地的彼方找到彼此


And even though I know how very far apart we are,

It helps to think we might be wishing on the same bright star,

And when the night wind starts to sing a lonesome lullaby,

It helps to think we're sleeping underneath the same big sky!


尽管知晓你我远隔千山万水

但想到我们也许在向同一颗亮星祈祷 便令我安心

当夜风唱起孤单的歌谣

想想我们安睡在同一片广阔天空下 便令我安心


Somewhere out there,

If love can see us through,

Then we'll be together,

Somewhere out there,

Out where dreams

Come true...


于彼方的某地

若爱能助你我渡难关

我们就会重聚

于彼方的某地

美梦也将成真


评论
热度(14)

© 冰菓雪喵团 | Powered by LOFTER