冰菓雪喵团

こちらは猫ではなくぬこだ☆
蒼空がすきのゆきみとでした(❤︎.*´꒳`)
每日三省吾自身,今天翻译什么,明天翻译什么,还有什么没翻译=w=
译者之路探究求索,惟愿不改初心❤
七期、出发ฅ( ̳• ·̫ • ̳ฅ)にゃ♡

Rhythm of the Rain - The Cascades

【歌词翻译】Rhythm Of The Rain – The Cascades(百日翻译DAY 79)

这首歌很美,适合雨天听,很轻快^_^

Listen to the rhythm of the falling rain

Telling me just what a fool I've been

I wish that it would go and let me cry in vain

And let me be alone again


倾听雨落下的声响
跟我说我就是个傻瓜
我希望一切就此结束 让我在空虚中哭泣
就让我再回到独自一人

Now the only girl I've ever loved has gone away

Looking for a brand new start

Little does she know that when she left that day

Along with her she took my heart


我唯一爱过的那个女孩离开了我
另寻一段新情缘
她一无所知的离去
她带走了我的心

Rain please tell me now does that seem fair

For her to steal my heart away when she don't care

I can't love another when

My heart's somewhere far away


雨啊请你告诉我 这真的公平吗
她已不在乎我 但她还是偷走了我的心
我无法爱上别人
若我的心远离了我

The only girl I care about has gone away

Looking for a brand new start

But little does she know that when she left that day

Along with her she took my heart

我唯一爱过的那个女孩离开了我
另寻一段新情缘
她一无所知的离去
她带走了我的心

Rain won't you tell her that I love her so

Please ask the sun to set her heart aglow

Rain in her heart and let the love we knew start to grow

雨啊 你能否告诉她我爱她至深
请托付太阳让她心内发热
雨落于她心田 让我们的爱重生

Listen to the rhythm of the falling rain

Telling me just what a fool I've been

I wish that it would go and let me cry in vain

And let me be alone again

倾听雨落下的声响
跟我说我就是个傻瓜
我希望一切就此结束 让我在空虚中哭泣
就让我再回到独自一人

Oh, listen to the falling rain

Pitter pater, pitter pater

Oh, oh, oh, listen to the falling rain

Pitter pater, pitter pater
 
听雨落的声音 
啪嗒啪嗒 啪嗒啪嗒 
听雨落的声音 
啪嗒啪嗒 啪嗒啪嗒 


评论
热度(3)

© 冰菓雪喵团 | Powered by LOFTER