冰菓雪喵团

こちらは猫ではなくぬこだ☆
蒼空がすきのゆきみとでした(❤︎.*´꒳`)
每日三省吾自身,今天翻译什么,明天翻译什么,还有什么没翻译=w=
译者之路探究求索,惟愿不改初心❤
七期、出发ฅ( ̳• ·̫ • ̳ฅ)にゃ♡

Jackie and Wilson - Hozier

【歌词翻译】Jackie and Wilson – Hozier(百日翻译DAY 010)


如此内涵……感觉死了好多脑细胞【趴着

So tired trying to see from behind the red in my eyes

No better version of me I could pretend to be tonight

So deep in the swirl with the most familiar swine

For reasons wretched and divine


在我双眼红肿时试图视物真的好累

我实在做不到更好 但今晚我可以假装一下

无比熟悉的蠢货深陷漩涡

这即是无耻和神圣的根源


She blows out of nowhere, roman candle of the wild

Laughing away through my feeble disguise

No other version of me I would rather to be tonight

Lord she found me just in time


她吹熄了虚无中狂野的罗马圣火

笑声穿透我虚弱的假面

今晚的我即是我的唯一一面

主啊 她恰逢其时的寻到了我


'Cause with my mid-youth crisis all said and done

I need to be youthfully felt, 'cause God I never felt young


只因在我已过半程的青春 我已历经风风雨雨

我想要感受年轻 因为 神啊 我只觉得我从未年轻过


She's gonna save me call me baby run her hands through my hair

She'll know me crazy, soothe me daily, but yet she wouldn't care

We'll steal her Lexus, be detectives, ride round pickin' up clues

We'll name our children Jackie and Wilson, 'raise em on rhythm and blues


她将要拯救我 亲昵的呼唤我 她的手穿过我的发

她会知道我已疯狂 每天安抚我 而她并不在意

我们会偷走她的雷克萨斯 做个侦探 四处搜寻线索

我们要给我们的孩子取名为杰姬和威尔斯 以节奏蓝调养育他们*


Lord it'd be great to find a place we could escape sometime

Me and my isis growing black irises in the sunshine

Every version of me dead and buried in the yard outside

Sit back and watch the world go by


神啊 有时能找个地方逃避现实真是不错

我和我的女神在阳光下种植黑色鳶尾花

我的每一个假面死去 就葬在外面的院子里

放松的靠坐下来 看着时间流逝


Happy to lie back, watch it burn and rust

We tried to work, good God it wasn't for us


放松的躺下 看世界燃烧和腐蚀

我们尝试在努力 亲爱的上帝 这可不是自给自足


She's gonna save me, call me baby, run her hands through my hair

She'll know me crazy soothe me daily but yet she wouldn't care

We'll steal her Lexus, be detectives, ride round pickin' up clues

We'll name our children Jackie and Wilson, raise 'em on rhythm and Blues


她会知道我已疯狂 每天安抚我 而她并不在意

我们会偷走她的雷克萨斯 做个侦探 四处搜寻线索

我们要给我们的孩子取名为杰姬和威尔斯 以节奏布鲁斯乐养育他们


Cut clean from the dream that night, let my mind reset

Looking up from the cigarette, she's already left

I start thinking of the art for what's left of me and our little vignette

For whatever pour soul is coming next


从夜中的梦里的脱离 让自己清醒起来

从烟雾中抬头看 但她已经离去

我开始构想艺术 我们的空想还留下了什么于我

为了无论如何还是会到来的可怜的灵魂


She's gonna save me, call me baby, run her hands through my hair

She'll know me crazy soothe me daily but yet she wouldn't care

We'll steal her Lexus, be detectives, ride around pickin' up clues

We'll name our children Jackie and Wilson, raise 'em on rhythm and Blues


她将要拯救我 亲昵的呼唤我 她的手穿过我的发

她会知道我已疯狂 每天安抚我 而她并不在意

我们会偷走她的雷克萨斯 做个侦探 四处搜寻线索

我们要给我们的孩子取名为杰姬和威尔斯 以节奏蓝调养育他们


*节奏蓝调:即R&B;

Jackie Wilson:Jack Leroy "Jackie" Wilson, Jr.,是一位著名的R&B歌手和词曲作者


SONGWRITERS

BYRNE, ANDREW HOZIER


评论
热度(3)

© 冰菓雪喵团 | Powered by LOFTER