冰菓雪喵团

こちらは猫ではなくぬこだ☆
蒼空がすきのゆきみとでした(❤︎.*´꒳`)
每日三省吾自身,今天翻译什么,明天翻译什么,还有什么没翻译=w=
译者之路探究求索,惟愿不改初心❤
七期、出发ฅ( ̳• ·̫ • ̳ฅ)にゃ♡

Nemo - Nightwish

【歌词翻译】Nemo – Nightwish(百日翻译DAY 025)

写在前面:献给无名者的歌。想起了地海里的累世无名者,想起了海底二万里,想起了……希望还在,梦也在,合爪。


ATTENTION:禁转。请采取自己开贴并注明译者和出处的方式,谢谢^_^

This is me for forever

One of the lost ones

The one without a name

Without an honest heart as compass


我永世如是

失落者的一员

无名者一个

亦无真诚之心作为指引


This is me for forever

One without a name

These lines the last endeavor

To find the missing lifeline


我永世如是

无名者一个

一生拼命

寻找失落的生命线


Oh, how I wish for soothing rain

All I wish is to dream again

My loving heart lost in the dark

For hope I'd give my everything


我多希望慰藉的雨落下

我只希望能重拾梦想

我的爱人之心失落在黑暗里

为了希望 我付出一切


My flower withered between

The pages two and three

The once and forever bloom

Gone with my sins


我的花朵在

书页之间凋零

花儿唯一一次的盛放

随我的罪孽而逝


Walk the dark path, sleep with angels

Call the past for help

Touch me with your love

And reveal to me my true name


走过黑暗的小道 与天使同眠

向过往求援

用你的爱触碰我

向我昭示我的真名


Oh, how I wish for soothing rain

All I wish is to dream again

My loving heart lost in the dark

For hope I'd give my everything


我多希望慰藉的雨落下

我只希望能重拾梦想

我的爱人之心失落在黑暗里

为了希望 我付出一切


Oh, how I wish for soothing rain

Oh, how I wish to dream again

Once and for all and all for once

Nemo* my name for evermore


我多希望慰藉的雨落下

我只希望能重拾梦想

曾经与永远 过往的一切

Nemo永远是吾名


Nemo sailing home

Nemo letting go


Nemo扬帆归乡

Nemo放下吧


Oh, how I wish for soothing rain

All I wish is to dream again

My loving heart lost in the dark

For hope I'd give my everything


我多希望慰藉的雨落下

我只希望能重拾梦想

我的爱人之心失落在黑暗里

为了希望 我付出一切


Oh, how I wish for soothing rain

Oh, how I wish to dream again

Once and for all and all for once

Nemo my name for evermore

Name for evermore


我多希望慰藉的雨落下

我只希望能重拾梦想

曾经与永远 过往的一切

Nemo永远是吾名


*Nemo:拉丁文,意为No one,指没有身份,没有地位,没有名字的人,不知道自己是谁,不知道自己属于哪儿,很自闭,很沮丧,不被理解,找不到人生的目标,失去了自信,失去了方向,渴望得到他人以真诚的爱心来救助,自卑,很孤独的小人物。


Songwriters

HOLOPAINEN, TUOMAS LAURI JOHANNES

评论
热度(8)
  1. 共1人收藏了此音乐
只展示最近三个月数据

© 冰菓雪喵团 | Powered by LOFTER