冰菓雪喵团

こちらは猫ではなくぬこだ☆
蒼空がすきのゆきみとでした(❤︎.*´꒳`)
每日三省吾自身,今天翻译什么,明天翻译什么,还有什么没翻译=w=
译者之路探究求索,惟愿不改初心❤
七期、出发ฅ( ̳• ·̫ • ̳ฅ)にゃ♡

Going Underground - The Jam

【歌词翻译】Going Underground – the Jam(百日翻译DAY 029)


今天天气不错,适合填坑~(喵咔咔❤

ATTENTION:禁转!请自行开贴并注明译者出处,谢谢^_^

Some people might say my life is in a rut

But I'm quite happy with what I got

People might say that I should strive for more

But I'm so happy I can't see the point


有人说我的生活千篇一律

但我自个挺满意的

有人说我应该努力多挣点

但我很高兴我自己不这么想


Somethings happening here today

A show of strength with your boy's brigade and

I'm so happy and you're so kind

You want more money, of course I don't mind

To buy nuclear textbooks for atomic crimes


今天在这里有事发生

你们男孩子的团队显示了力量

我很开心 你们如此的慷慨

你们想要更多的钱 当然我无所谓

买来原子能教科书来实行原子级犯罪


And the public gets what the public wants

But I want nothing this society's got

I'm going underground

(Going underground)


众人得到了各自想要的

这团体得到的任何东西我都不想要

我进入地下

(进入地下)


Well, the brass bands play and feet start to pound

Going underground

(Going underground)

Well let the boys all sing

And the boys all shout for tomorrow


贝斯乐队奏乐 开始跺脚

进入地下

(进入地下)

让男孩们开口唱

所有的男孩都在呼喊着明日


Some people might get some pleasure out of hate me

I've enough already on my plate

People might need some tension to relax

I'm too busy dodging between the flak


有人许或能通过怨恨我得到欢愉

我根本不在乎

有人许或需要压力来放松

但光是躲避责难我就已经够忙了


What you see is what you get

You've made your bed, you better lie in it

You choose your leaders and place your trust

As their lies put you down and their promises rust

You'll see kidney machines replaced by rockets and guns


你之所见就是你之所得

你自己搭的安乐窝 你最好尽情享受

你选择了引领者 寄托了信赖

他们的谎言击倒了你 他们的承诺变得一钱不值

你会看到火箭和枪炮取代了人工肾


And the public wants what the public gets

But I don't get what this society wants

I'm going underground

(Going underground)


众人得到了各自想要的

这团体得到的任何东西我都不想要

我进入地下

(进入地下)


Well, the brass bands play and feet start to pound

Going underground

(Going underground)

So let the boys all sing

And the boys all shout for tomorrow


贝斯乐队奏乐 开始跺脚

进入地下

(进入地下)

让男孩们开口唱

所有的男孩都在呼喊着明日


We talk and we talk until my head explodes

I turn on the news and my body froze

The braying sheep on my TV screen

Make this boy shout, make this boy scream

Going underground, going underground

Going underground, I'm going underground


我们持续闲谈 直到我的脑子爆炸

我看起了新闻 我彻底呆住了

电视荧屏上充斥着胡言乱语

让人不禁怒吼 让人尖叫出声

进入地下 进入地下

进入地下 我进入地下


The braying sheep on my TV screen

Make this boy shout, make this boy scream

Going underground

(Going underground)


电视荧屏上充斥着胡言乱语

让人不禁怒吼 让人尖叫出声

进入地下 进入地下

(进入地下)


Well, the brass bands play and feet start to pound

Going underground

(Going underground)

So let the boys all sing

And the boys all shout for tomorrow


贝斯乐队奏乐 开始跺脚

进入地下

(进入地下)

让男孩们开口唱

所有的男孩都在呼喊着明日


Well, the brass bands play and feet start to pound

Going underground

(Going underground)

So let the boys all sing

And the boys all shout for tomorrow


贝斯乐队奏乐 开始跺脚

进入地下

(进入地下)

让男孩们开口唱

所有的男孩都在呼喊着明日


Songwriters

WELLER, PAUL JOHN


评论
热度(1)

© 冰菓雪喵团 | Powered by LOFTER