冰菓雪喵团

こちらは猫ではなくぬこだ☆
蒼空がすきのゆきみとでした(❤︎.*´꒳`)
每日三省吾自身,今天翻译什么,明天翻译什么,还有什么没翻译=w=
译者之路探究求索,惟愿不改初心❤
七期、出发ฅ( ̳• ·̫ • ̳ฅ)にゃ♡

Bridge over Troubled Water - Simon & Garfunkel

【歌词翻译】Bridge over troubled water - Simon & Garfunkel(百日翻译DAY 072)


*感谢可爱的小安星星Anteras推歌,非常正能量也很适合周末呢❤

写在前面:愿我们都能找到各自的桥,走向祈求的彼岸^_^

When you’re weary, feeling small,

When tears are in your eyes

I will dry them all

I’m on your side

When times get rough

And friends just can’t be found

Like a bridge over troubled water

I will lay me down

Like a bridge over troubled water

I will lay me down


当你感觉疲累卑微

当泪珠在你眼里打转

我会为你拭泪

我会陪着你

当世事艰难

友人皆远离

我会俯身为桥

伴你渡难关

我会俯身为桥

伴你渡难关


When you’re down and out

When you’re on the street

When evening falls so hard

I will comfort you

I’ll take your part

When darkness comes

And pain is all around

Like a bridge over troubled water

I will lay me down

Like a bridge over troubled water

I will lay me down


当你心灰意冷

徘徊在街头

当黑夜骤然降临

我会安慰你

我会守护你

当暗夜来临

苦痛环绕

我会俯身为桥

伴你渡难关

我会俯身为桥

伴你渡难关


Sail on, silvergirl

Sail on by

Your time has come to shine

All your dreams are on their way

See how they shine

If you need a friend

I’m sailing right behind

Like a bridge over troubled water

I will ease your mind

Like a bridge over troubled water

I will ease your mind


启航吧 亲爱的女孩

启航吧

你的时代就要大放光明

你的一切梦想就要实现

如此的耀眼

若你需求友人

我在你身后护航

我愿为桥祝你渡难关

我会抚慰你的心灵

我愿为桥助你渡难关

我会抚慰你的心灵


Songwriter:

Paul Simons


评论
热度(3)

© 冰菓雪喵团 | Powered by LOFTER