冰菓雪喵团

こちらは猫ではなくぬこだ☆
蒼空がすきのゆきみとでした(❤︎.*´꒳`)
每日三省吾自身,今天翻译什么,明天翻译什么,还有什么没翻译=w=
译者之路探究求索,惟愿不改初心❤
七期、出发ฅ( ̳• ·̫ • ̳ฅ)にゃ♡

Right Here Waiting - Richard Marx

【歌词翻译】Right Here Waiting - Richard Marx(百日翻译DAY 078)


写在前面:身在远方,才解相思味,嗯❤

ATTENTION:禁转,请自行开贴并注明译者出处,谢谢^_^

Oceans apart day after day

And I slowly go insane

I hear your voice on the line

But it doesn't stop the pain


远隔重洋 日复一日

我在为你疯狂

倾听你的声音从电话传来

但这远远不够


If I see you next to never

How can we say forever


若我们无法再相见

我们怎能相约永远


Wherever you go

Whatever you do

I will be right here waiting for you

Whatever it takes

Or how my heart breaks

I will be right here waiting for you


无论你去向何方

无论你在做什么

我会在此等着你

无论要付出什么

无论我心怎样碎裂忧伤

我会在此等着你


I took for granted, all the times

That I thought would last somehow

I hear the laughter, I taste the tears

But I can't get near you now


我一直觉得

我们能相守到永远

我听到你的笑声 我饱尝泪水

但我甚至不在你身边


Oh, can't you see it baby

You've got me going crazy


亲爱的 难道你还没懂

我已为你疯狂


Wherever you go

Whatever you do

I will be right here waiting for you

Whatever it takes

Or how my heart breaks

I will be right here waiting for you


无论你去向何方

无论你在做什么

我会在此等着你

无论要付出什么

无论我心怎样碎裂忧伤

我会在此等着你


I wonder how we can survive

This romance

But in the end if I'm with you

I'll take the chance


我在想 我们要如何消受

这浪漫深情

但若能因此与你在一起

我会抓住这机会


Oh, can't you see it baby

You've got me going crazy


亲爱的 难道你还没懂

我已为你疯狂


Wherever you go

Whatever you do

I will be right here waiting for you

Whatever it takes

Or how my heart breaks

I will be right here waiting for you

Waiting for you


无论你去向何方

无论你在做什么

我会在此等着你

无论要付出什么

无论我心怎样碎裂忧伤

我会在此等着你


Songwriters

RICHARD MARX


评论
热度(10)

© 冰菓雪喵团 | Powered by LOFTER