冰菓雪喵团

こちらは猫ではなくぬこだ☆
蒼空がすきのゆきみとでした(❤︎.*´꒳`)
每日三省吾自身,今天翻译什么,明天翻译什么,还有什么没翻译=w=
译者之路探究求索,惟愿不改初心❤
七期、出发ฅ( ̳• ·̫ • ̳ฅ)にゃ♡

Sunny Came Home - Shawn Colvin

【歌词翻译】Sunny Came Home - Shawn Colvin(歌词翻译DAY 094)


写在前面:迷茫中,看着阳光发呆
ATTENTION:禁转!请自行开贴并注明译者出处,谢谢^_^

Sunny came home to her favorite room

Sunny sat down in the kitchen

She opened a book and a box of tools

Sunny came home with a mission

She says days go by I'm hypnotized

I'm walking on a wire

I close my eyes and fly out of my mind

Into the fire


桑妮回家进了她最喜欢的房间

桑妮在厨房坐下

她翻开一本书 打开工具箱

桑妮带着任务回家

她说时间流逝我被催眠了

我行走钢丝

我闭上双眼 自意识中脱离

投入火中


Sunny came home with a list of names

She didn't believe in transcendence

It's time for a few small repairs she said

Sunny came home with a vengeance

She says days go by I don't know why

I'm walking on a wire

I close my eyes and fly out of my mind

Into the fire


桑妮带了一份名单回家

她不相信超凡脱俗

她说现在是做点修正的时候了

桑妮带着复仇的信念回家

她说时光流逝我不解其意

我行走钢丝

我闭上双眼 自意识中脱离

投入火中


Get the kids and bring a sweater

Dry is good and wind is better

Count the years, you always knew it

Strike a match, go on and do it

Oh days go by I'm hypnotized

I'm walking on a wire

I close my eyes and fly out of my mind

Into the fire


找到孩子们 带来一件毛衣

干爽很舒服 有风更好

数着度过的年月 你早已知道

在竞争中奋战 继续努力吧

时光流逝我已被催眠

我行走钢丝

我闭上双眼 自意识中脱离

投入火中


Oh light the sky and hold on tight

The world is burning down

She's out there on her own and she's alright

Sunny came home

Sunny came home


照亮天空 紧紧抓住

世界在燃烧

她不在这里 她与己同在 她一切都好

桑妮回家了

桑妮回家了


Songwriters

COLVIN, SHAWN/LEVENTHAL, JOHN B.


评论(2)
热度(3)

© 冰菓雪喵团 | Powered by LOFTER