冰菓雪喵团

こちらは猫ではなくぬこだ☆
蒼空がすきのゆきみとでした(❤︎.*´꒳`)
每日三省吾自身,今天翻译什么,明天翻译什么,还有什么没翻译=w=
译者之路探究求索,惟愿不改初心❤
七期、出发ฅ( ̳• ·̫ • ̳ฅ)にゃ♡

Let The Rain - Sara Bareilles

【歌词翻译】Let the Rain - Sara Bareilles(百日翻译DAY XXIII)


写在前面:雨落,心亦冷

ATTENTION:lof范围内禁用转载,此外的转载请注明出处,谢谢❤

I wish I were pretty

I wish I were brave

If I owned this city

Then I'd make it behave


我希望我是美丽的

我希望我会勇敢

若我可以为这个城市做主

我就会这样做


And if I were fearless

Then I'd speak my truth

And the world would hear this

That's what I wish I'd do


若我无畏

我会实话实说

世界会倾听于我

这就是我的愿望


Yeah-eh

Yeah-eh-eh

Yeah-eh-eh

Yeah-eh-eh


If my hands could hold them, you'd see

I'd take all these secrets in me

And I'd move and mold them to be

Something I'd set free


若我能掌握一切 你会看到

我会接纳所有秘密

我会行动起来 把一切都塑造为

我可以放手的


I wanna darken in the skies

Open the floodgates up

I wanna change my mind

I wanna be enough

I want the water in my eyes

I wanna cry until the end of time


我想要天空变暗

打开水闸

我想改变观念

我向往重拾

我想要泪水盈眶

我想哭泣到地老天荒


I wanna let the rain come down

Make a brand new ground

Let the rain come down

Let the rain come down

Make a brand new ground

Let the rain come down tonight


我想要雨倾泻而下

让大地焕然一新

让雨水倾泻而下

让雨水倾泻而下

让大地焕然一新

让雨水倾泻而下 就今晚


I hold on to worry so tight

It's safe in here right next to my heart

Who now shouts at the top of her voice

Let me go, let me out, this is not my choice


我持续的深感担忧

此地令我心安然

是谁在放声尖叫

让我放手 让我超脱 这不是我的选择


And I always felt it before

That the world was filled with much more

Than the drowning soul I've learned to be

I just need the rain to remind me


我昔日一直觉得

世界过于拥挤

比我试图沉溺的灵魂更甚

我需要雨水警醒我


I wanna darken in the skies

Open the floodgates up

I wanna change my mind

I wanna be enough

I want the water in my eyes

I wanna cry until the end of time


我想要天空变暗

打开水闸

我想改变观念

我向往重拾

我想要泪水盈眶

我想哭泣到地老天荒


I wanna let the rain come down

Make a brand new ground

Let the rain come down

Let the rain come down

Make a brand new ground

Let the rain come down


我想要雨倾泻而下

让大地焕然一新

让雨水倾泻而下

让雨水倾泻而下

让大地焕然一新

让雨水倾泻而下


I wanna let the rain come down

Make a brand new ground

Let the rain come down

Let the rain come down

Make a brand new ground

Let the rain come down


我想要雨倾泻而下

让大地焕然一新

让雨水倾泻而下

让雨水倾泻而下

让大地焕然一新

让雨水倾泻而下


I wanna let the rain come down

Make a brand new ground

Let the rain come down

Let the rain come down

Make a brand new ground

Let the rain come down tonight


我想要雨倾泻而下

让大地焕然一新

让雨水倾泻而下

让雨水倾泻而下

让大地焕然一新

让雨水倾泻而下


Songwriters

BAREILLES, SARA


评论
热度(3)

© 冰菓雪喵团 | Powered by LOFTER