冰菓雪喵团

こちらは猫ではなくぬこだ☆
蒼空がすきのゆきみとでした(❤︎.*´꒳`)
每日三省吾自身,今天翻译什么,明天翻译什么,还有什么没翻译=w=
译者之路探究求索,惟愿不改初心❤
七期、出发ฅ( ̳• ·̫ • ̳ฅ)にゃ♡

Because You Live - Jesse McCartney

【歌词翻译】Because You Live - Jesse McCartney(百日翻译DAY XXXIX)

写在前面:祝福这个世界,祝福你(づ ̄3 ̄)づ╭❤~

ATTENTION:转载请注明译者和出处,谢谢=w=

Staring out at the rain with a heavy heart

It's the end of the world in my mind

Then your voice pulls me back, like a wake-up call


心下沉重 盯着雨落

于我 这是世界末日

而你的声音唤回了我 若晨唤之音


I've been looking for the answer, somewhere

I couldn't see that it was right there

But now I know what I didn't know


我寻觅解答 自某地

我看不到 其实那答案就在那里

但我现在全明白了


Because you live and breathe

Because you make me believe in myself

When nobody else can help

Because you live girl my world has twice as many stars in the sky


只因你在 只因你生生不息

只因你令我充满自信

当无人伸出援手

只因你在 我的世界的星光更胜天幕群星


It's all right, I survived, I'm alive again

'Cause of you, made it through every storm

What is life? What's the use? If you're killing time


没错 我活下来了 我再度重生了

只因你 令风暴退散

何为生命?用意何在?如果你只是在消磨时光


I'm so glad I found an angel

Someone, who was there when all my hopes fell

I wanna fly looking in your eyes


如此欢喜 我寻到一位天使

某人 当我所有希望断绝 那人就在这里

我愿飞翔 投入你的眼眸


Because you live and breathe

Because you make me believe in myself

When nobody else can help

Because you live girl my world has twice as many stars in the sky

Because you live,I live


只因你在 只因你生生不息

只因你令我充满自信

当无人伸出援手

只因你在 我的世界的星光更胜天幕群星

只因你在 我亦在


Because you live, there's a reason why

I carry on when I lose the fight

I want to give what you've givin' me always


只因你在 这即是全部的因缘

即使战败 我依然坚持

我愿将你赋予我的一切同样祝福于你


Because you live and breathe

Because you make me believe in myself

When nobody else can help

Because you live girl my world has twice as many stars in the sky


只因你在 只因你生生不息

只因你令我充满自信

当无人伸出援手

只因你在 我的世界的星光更胜天幕群星


Because you live and breathe

Because you make me believe in myself

When nobody else can help


只因你在 只因你生生不息

只因你令我充满自信

当无人伸出援手


Because you live girl

My world has everything, I need to survive

Because you live, I live, I live


只因你在 亲爱的

我的世界因此而完满 我要活下去

只因你在 我亦在 我在


Songwriters

BRAIDE, CHRISTOPHER / CHILD, DESMOND / CARLSSON, ANDREAS


评论
热度(9)

© 冰菓雪喵团 | Powered by LOFTER